Handlekurv


Handlekurven er tom

0,-

Kundeservice

Kundeservice Recreo.no 
Kjøpsbetingelser

Minimumsalder:

For å handle i vår nettbutikk må du ha fylt 18 år. Er du under 18 år kan du få en myndig, f.eks. en foresatt, til å handle for deg.

Opplysninger gitt i nettbutikken
Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme,noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.

Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer fra nettbutikken til forbrukere og ved nettbutikk salg.

Kundens ordrebekreftelse/bestilling utgjør sammen med disse betingelser det samlede avtalegrunnlaget for handelen.

Salg til forbrukere er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven og angrerettsloven.

Priser 
Prisene inkluderer 25% moms.
Dersom momsen, skatter eller andre avgifter endres vil våre priser endres tilsvarende.

Bestilling
Alle bestillinger betraktes som bindende. Du mottar en ordrebekreftelse pr e-mail med all informasjon. I tillegg mottar du en e-mail med informasjon etterhvert som ordren behandles hos oss.

Betingelser her gjelder kun for salg i Norge med Svalbard.

Frakt og levering i NORGE

Fast Frakt kr 49,-. Fraktfritt beløp kr 899,-.

Hente selv hos Recreo kr 0,-.

Må avtales tidspunkt for henting mellom 0900-1600 mandag - fredag.
Vi sender varene senest dagen etter bestilling (virkedag).  
Ved stor pågang, pakker vi så raskt det er mulig.  

Pakke i postkassen

Er bestillingen under 2 kg og innenfor postens satser – så får du bestillingen i postkassen din. Forsendelsen har RFID sporing. Går ikke pakken i din postkasse, vil postbudet ta med pakken til nærmeste posthus (post i butikk) og du vil få en SMS om henting.

Postens servicepakke med sporing

Vi bruker Postens servicepakke med sporing på pakker over 2 kilo. Forsendelser med sporing og også RFID sporing gjør at du og Recreo har full oversikt om hvor pakken befinner seg i Norge.
Skulle det skje noe med forsendelsen, så er Posten erstatningspliktig.
Dette innebærer at det er ingen økonomisk risiko for deg som kunde å handle hos Recreo.
Normalt har du varene på postkontoret 2-3 dager fra vi har mottatt din bestilling. Dette varierer ut fra hvor du bor i landet.
Postkontoret gir deg beskjed på SMS når pakken kan hentes.
Du har to ukers frist til å hente pakken din på ditt nærmeste postkontor.

Ved uavhentete bestillinger:
Hvis kjøper ikke henter varer innen fristen på postkontoret og vi får varene i retur, vil kunden bli belastet med retur fraktkostnader og kostnader Recreo har hatt for emballasje, tid avsatt til pakking og fraktkostnader. Alt ut i fra bestillingens størrelse, beløper dette seg til fra 200-500 kr.


Vi tenker på miljøet - gjør du?
Alt av emballasje som vi mottar fra våre leverandører blir brukt om igjen, så fremst den ikke er ødelagt. Derfor vil eskene, plast som du mottar din bestilling i være brukt tidligere. Vi vurderer hele tiden vårt forbruk av emballasje og gjenbruker alt som er mulig for å redusere miljøutslipp.
Ved innkjøp av emballasje, blir leverandørene nøye vurdert og de som er mest miljøvennlige blir valgt.
Vi setter pris på om du kan vurdere om du kan bruke om igjen emballasjen som du mottar ved din bestilling fra recreo.no. 

Angrerett og retur
Du må melde fra til recreo.no – før du returnerer.
Ingen handel er avsluttet før du har sett og godkjent varen. Betingelsen for retur er at varen ikke har vært i bruk og at den kan selges som ny. Alle merkelapper skal henge på og originalemballasjen må også legges ved.

Skulle du angre et kjøp melder du dette til kundeservice@recreo.no og sender varen tilbake i komplett produktemballasje innen 30 dager fra dagen du mottar varene (angrefrist).

Produkter med brodert navn eller dato:

Det er ikke bytterett på broderte produkter, da disse er spesialtilpasset kunden.
Du kan returnere en vare uten å oppgi grunn for dette, men det er et ønske at du beskriver returårsak på returskjemaet som blir sendt på mail ved forsendelsen.

Hvis du bruker din angrerett og returnerer varen(e) betaler du selv for returkostnadene. Du står selv for transportrisikoen.
Fyll ut returforklarings dokument og skriv hva du returnerer. Når vi har fått tilbake varen(e) i skadefri tilstand, betaler vi tilbake beløpet du har betalt innen 30 dager.

Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet som er sendes på mail når varene sendes til deg.

Reklamasjon

Gjelder det en brukt vare, kontakt oss via telefon 66 79 10 20 eller kundeservice@recreo.no
Ved en eventuell reklamasjon, vil du også få dekket returkostnadene.

Varene sendes til:
Recreo AS
Nesbruveien 75
1394 NESBRU

Om du har spørsmål, kontakt oss gjerne på 66 79 10 20 eller kundeservice@recreo.no
Ved en eventuell tvist kan du henvende deg til Forbrukerrådet eller det lokale forbrukerkontoret for å få hjelp.

Betaling
Vi benytter 3D Secure på våre sider og alle transaksjoner går gjennom sikre sider.
3D Secure - enda sikrere betaling over internett.
3D Secure er en felles sikkerhetsstandard for betaling over internett med VISA (Verified by Visa) og MasterCard (SecureCode).
Denne kommunikasjonen går mellom deg og banken, og vi kan ikke se passordet eller koden du taster inn.

BETALING MED PAYPAL OG VIPPS

For å kunne betale med Paypal og Vipps så må du klikke på Handle som privat / Bedrift i høyre hjørne. (fra pc)
Det vil da komme opp Hurtigkasse. Fyll ut din private kontaktinformasjon.

Betaling med Klarna

Du får faktura fra Klarna og du kan også velge og dele opp betalingen.

Betaling med Vipps
Du kan nå betale med Vipps i vår nettbutikk.

Sikkerhet og personvern

Vi  setter pris på ditt besøk på våre nettsider, og at du viser interesse for våre produker. Vi ønsker at du skal føle deg trygg når du besøker våre sider, og forsikrer deg om at personlig informasjon behandles på en sikker måte av oss som behandlingsansvarlig. Vi har forpliktet oss til å beskytte ditt personvern. Du kan gå til de fleste Web-sidene våre uten å gi oss noe informasjon om deg selv. Men noen ganger trenger vi informasjon for å gi deg tjenester som du ber om, og denne erklæringen om vern av personlige opplysninger gir opplysninger om innsamling av data og bruk av data i slike situasjoner.

Personvernerklæring hos Recreo AS

Denne personvernerklæringen forteller om hvilke personopplysninger Recreo AS samler inn, hvordan de behandles og hvem som er ansvarlig for behandlingen av opplysningene.

I Recreo AS er det daglig leder som har hovedansvaret for virksomhetens behandling av personopplysninger. For å kunne gi deg din bestilling er vi avhengig av å kunne dele noen av disse opp opplysningene med tredjeparter.

 

Hva vi samler inn av data og hvorfor

Når du handler hos Recreo AS ber vi om navn, adresse, epostadresse og telefonnummer. Vi vil også få datoen og tidspunktet for opprettelse av bruker, samt antall innlogginger. Disse opplysningene er det du selv som fyller ut, og informasjonen brukes til å behandle din ordre. Vi skal kunne sende deg din bestilling i posten, og kunne få tak i deg på epost eller telefon. Hvis du selv krysser av for at du ønsker nyhetsbrev på epost, vil vi bruke eposten til å sende deg nyheter og tilbud. Opplysningene blir kun delt til tredjeparter for at vi kan sende deg din bestilling.
Tredjeparter

Det er Recreo AS som har ansvaret for opplysningene du gir til oss, men vi er avhengige av tredjeparter for å kunne levere deg varer fra oss.

Betalingsløsninger

Når du skal fullføre et kjøp hos Recreo AS kan du velge mellom flere betalingsleverandører. Hver av disse er behandlingsansvarlig for personopplysningene som legges inn for å fullføre kjøpet. Spørsmål og innsyn må rettes direkte til den aktuelle behandlingsansvarlige.
Vi i Recreo AS har ikke adgang til din betalingsinformasjon.

Transport

For å levere det du har bestilt sender vi din bestilling med Posten. For at de skal kunne sende pakken til riktig mottaker deler vi opplysninger om hvor pakken skal sendes og til hvem. Transportleverandøren er ansvarlig for riktig oppbevaring og bruk av personopplysningene.
Consignor AS

Consignor AS er en EDI leverandør som Recreo AS bruker til forsendelse-etiketter og er integrert med vår nettbutikk - slik at rett navn og adresse informasjon kommer automatisk på etikettene. De lagrer ingen opplysninger, men behandler personopplysninger på vegne av Recreo AS.

Mystore

Mystore er leverandør av nettløsningen til Recreo AS og alle kundeopplysninger blir lagret i systemene til Mystore. De har tilgang til kunde- og ordreinformasjon til våre kunder. Altså Navn, adresse, epost, telefonnummer og innlogginger. Data lagres trygt og det er bare utvalgte brukere som har tilgang til nødvendig data ved å logge seg inn.

Epost

Recreo AS lager og sender sine nyhetsbrev i Mailchimp. Når du aktivt har krysset av for at du ønsker å bli tilsendt nyhetsbrev fra Recreo AS har du gitt samtykke til at vi kan sende deg epost med informasjon og produkter. Mailchimp vil da få tilgang til navn og epost. Hvis du åpner og klikker på lenker i nyhetsbrevene du mottar, vil Mailchimp via cookies og annen sporingsteknologi kunne samle ytterligere informasjon. Informasjon om din enhet og interaksjon i eposten din: IP adresse, operativsystem, browser ID. Mailchimp vil samle data om når du har åpnet eposten og hva du har sett på/klikket på.

Du kan når som helst melde deg av nyhetsbrev fra Recreo AS. Dette gjør du nederst i nyhetsbrevene.

Innsyn

Du kan når som helst be om innsyn i de personopplysningene som Behandlingsansvarlig oppbevarer om deg. I noen tilfeller vil det være andre aktører enn Recreo AS som er behandlingsansvarlig.

Sletting

Du kan be om at personopplysninger om deg skal bli slettet så lenge det ikke bryter med andre krav til oppbevaring som for eksempel Bokføringsloven eller andre hjemler i lov og krav fra myndigheter.

Kontakt Recreo
Ta kontakt på telefon + 47 66 79 10 20 man-fre 09-16
eller send email:
kundeservice@recreo.no